snapchat facebook instagram
Frokost

Chia pudding i trippel blå spirulina

Reklame// ftiutyfriendly.no

Hei der, mine fine.

Der var mandagen på plass, vinterferien er er passert og normal uke kan starte. Har du også hatt en fin ferie ?

Her slenger det i vei som vi sier på godt Bergensk.

I dag har jeg laget en det jeg kaller ¨kick start¨ måltid. Jeg bare elsker mandager, og da følger det også med å starte ukens første dag med en skikkelig ¨kick start¨.

Vil du teste ut denne frokosten….den kommer her….

Du trenger:

  • 6 ss chiafrø
  • 2 dl mandelmelk
  • 1 ts lønnesirup
  • Ett par dråper vanilje ekstrakt
  • Gresk yougurt
  • 1/4 del – 1 ts blå spirulina
  • En kype blåbær

Slik gjør du:

  • Start med å bløtlegge Chia frø i mandel melk, lønnesirup og vanilje over natten i en beholder med lokk.
  • Ha klar 3 små skåler med ferdig chiapudding i og bland spirulina pulver i 3 ulike nyanser ved hjelp av en liten teskje.
  • I den lyseste brukte jeg en kvart teskje, den mellomste bitte litt mere og sånn gjøres videre.
  • Fyll glasset i 3 deler med chiapudding.
  • Ha så på en klatt gresk yougurt .
  • Avslutt med litt friske blåbær.

Det du også kan gjøre, er å tilsette spirulina i puddinger FØR du setter den i kjølen over natten. Fordelen er et den får satt seg skikkelig. Funker bra begge deler.

Her har vi en frokost som er knallstart på uken for fordøyelsen, god kilde til Omega3, proppfull i de sunneste fettsyrer og som bugner i fiber.

Spirulina puler kommer fra min samarbeids partner fruityfriendly.com .

Har du forresten sjekket ut nettbutikken Deres…Den finner du her.

Her finner du en sunnere og gøyal måte å tilsette litt ekstra boost og ha det litt morro med farger når du lager mat. Her kan vi farge det meste og gjøre f.eks bakverk litt ekstra gøyt.

Vel, da skal jeg starte dagen, så ønsker jeg deg en herlig fin mandag.

Vi sees ❤️

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial